Συνεργεία Αυτοκινήτων Θεσσαλονίκης.
Εξειδικευμένα Συνεργεία στην Τοποθέτηση - Μετατροπή Υγραερίου Κίνησης στη Θεσσαλονίκη


Υγραέριο για την κίνηση αυτοκινήτων - Υγραεριοκίνηση χωρίς Προβληματα

Το υγραέριο κίνησης (GPL, LPG ή Liquefied Petroleum Gas) είναι ένα μίγμα προπανίου (60%) και βουτανίου (40%) και παράγεται κατά την διύλιση του αργού πετρελαίου ή εξάγεται με φυσικό τρόπο.
Αποθηκεύεται και μεταφέρεται σε υγρή μορφή (συνήθως υπό πίεση 4-12 bar). Είναι πιο βαρύ από τον αέρα και σε περίπτωση διαρροής σε κλειστούς χώρους παγιδεύεται σε αντίθεση με το ελαφρύτερο φυσικό αέριο που διαφεύγει.
Το φυσικό αέριο (CNG ή Compressed Natural Gas) χρησιμοποιείται στην αυτοκίνηση από τις δεκαετίες του 1920-30. Αποτελείται κατά 98% από μεθάνιο αλλά η αποθήκευσή του απαιτεί υψηλή πίεση (πάνω από 200 bar). Όσον αφορά το LPG η διάδοσή του ξεκίνησε πριν τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και σήμερα η αυξανόμενη απήχηση της υγραεριοκίνησης το καθιστά ως το πιο σημαντικό εναλλακτικό καύσιμο στην αυτοκίνηση. Χαρακτηριστικά παραδείγματα χωρών είναι η Ιταλία (κυκλοφορούν περίπου 1.000.000 υγραεριοκίνητα), η Βιέννη και η Αυστρία (400 λεωφορεία με υγραέριο), η Αυστραλία (500.000 υγραεριοκίνητα), η Βρετανία (40.000 οχήματα με υγραεριοκίνηση), η Ιαπωνία (το 90% των ταξί «καίνε» LPG) κ.α
Επειδή η τιμή της αμόλυβδης είναι σε δυσθεώρατα ύψη, αρκετοί είναι αυτοί που κατευθύνονται στην υγραεριοκίνηση. Φυσικά στην Ελλάδα όπως συμβαίναι σχεδόν πάντοτε, αργήσαμε να ανακαλύψουμε τα οφέλη της υγραεριοκίνησης αφού σε αρκετές άλλες ευρωπαϊκές χώρες η εν λόγω εναλλακτική μορφή κίνησης είναι διαδομένη εδώ και δεκαετίες.
Πλέον στην χώρα μας η υγραεριοκίνηση είναι απόλυτα νόμιμη και ασφαλής (από το 1999 υπάρχει σχετική νομοθεσία, βάσει του νόμου 2773/99 και της υπουργικής απόφασης 18586/698 29-3-2000) αρκεί να πληρούνται οι απαραίτητες προδιαγραφές εγκατάστασης και οι σχετικές πιστοποιήσεις.
Για παράδειγμα, ο τεχνικός ή η εταιρία που θα αναλάβει την μετατροπή θα πρέπει να καταθέσει στο ΚΤΕΟ υπεύθυνη δήλωση μαζί με τις πιστοποιήσεις. Στη συνέχεια και μετά τον τεχνικό έλεγχο το Υπουργείο Μεταφορών (Διεύθυνση Τεχνολογίας Οχημάτων) ενημερώνεται και στην άδεια κυκλοφορίας αναφέρεται στο εξής πως «φέρει συσκευή υγραεριοκίνησης».

Υγραεριοκίνητο ή βενζινοκίνητο αυτοκίνητο;

Όπως και σε ένα κανονικό εργοστασιακό LPG μοντέλο έτσι και σε ένα μετασκευασμένο υπάρχει η δυνατότητα εναλλακτικής κίνησης με βενζίνη ή υγραέριο. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τον τύπο του καυσίμου από έναν διακόπτη που συνήθως είναι ενσωματωμένος με τον δείκτη ρεζερβουάρ του LPG. Ο κινητήρας είναι ρυθμισμένος σε ψυχρή εκκίνηση να λειτουργεί για μερικά λεπτά με βενζίνη (περίπου μέχρι η θερμοκρασία να φτάσει τους 40 C) και μετέπειτα μεταβαίνει αυτόματα σε LPG

Με την συντήρηση και τον ανεφοδιασμό τι γίνεται;

Χάρη στην χαμηλή μοριακή του δομή το LPG δεν αφήνει κατάλοιπα και συσσωρεύονται λιγότερες επικαθίσεις στα μπουζί. Κάθε 15.000-20.000 km συνίσταται η αλλαγή φίλτρου (κοστίζει περίπου 40 ευρώ) και στα περίπου 100.000 km ένα γενικός έλεγχος του συστήματος.
Καθώς η υγραεριοκίνηση βρίσκεται σε άνθηση όλο και περισσότερα πρατήρια υγρών καυσίμων εγκαθιστούν αντλίες LPG. Εδώ μπορείται να δείτε αναλυτικά τα υάρχοντα σήμερα σημεία ανεφοδιασμού

Από το 1983 στον χώρο του αυτοκινήτου